Activitat de gestió de la informació

1. Posa un exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat i justifica la teva elecció:

Els pares que ensenyen al seu fill a parlar.

Encara no hem trobat o no s’ha extés cap altra manera d’ensenyar a algú a parlar que no sigui a través de la tradició oral.

2. A partir de l’Informe: “Sociedad de la Información España 2014” de Telefónica

http://www.fundaciontelefonica.com/2015/01/21/sie14-informe-sociedad-informacion-espana-pais-conectado-europa/ 

– Posa un titular al vídeo de l’informe, tria dues dades de les que apareixen i les comentes, donant la teva opinió.

Viure a través de la pantalla.

Un 98’3% dels joves espanyols entre 16 i 24 anys són usuaris d’internet. Aquesta dada pot impressionar als immigrants digitals (aquella generació nascuda abans de l’extensió de la xarxa) però als nadius ens sembla ben comú, personalment, no puc pensar en cap persona de la meva edat que no tingui un mòbil amb connexió a internet, per exemple. Això em fa pensar en la curiosa imatge que revisc cada cop que s’acaba una classe, tothom treu de la butxaca els seus aparells electrònics per veure què ha passat “al món” durant l’hora i mitja que han estat desconnectats (en cas que no hi hagin accedit durant la classe).

El 62% de lectors de llibres només utilitza el format tradicional. Jo em trobo dins d’aquest grup i crec que en no gaire temps el nombre de lectors que utilitzen el format digital creixerà molt i segurament jo també en formaré part. Penso que no hi ha res com llegir un llibre en el seu format tradicional, per molt estrany que sembli, el fet de llegir-lo digitalment em sembla una experiència totalment diferent, ho gaudeixo menys. Però és cert que el format digital permet portar més d’un llibre sense anar carregat, no se’t cansen els braços d’aguantar-lo, és més fàcil posar-se en postures més enllà d’estar assegut, es pot llegir amb la llum apagada…

3. Analitza el vídeo Information/R/Evolution.

http://www.youtube.com/watch?v=-4CV05HyAbM

– Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú. Exemple: Wikipedia és …

Google: multinacional americana especialitzada en serveis i productes lligats a internet, per exemple, publicitat digital, cerca d’elements virtuals, emmagatzematge virtual o software.

Yahoo!: multinacional americana coneguda pel seu portal web, la cerca d’elements virtuals, el servei de correu electrònic, de pregunta i resposta de qüestions, publicitat, compartir vídeos…

Diigo: sistema de gestió d’informació personal que emmagatzema a la xarxa de manera virtual marcadors web, notes, imatges, documents i textos.

Wikipedia: enciclopèdia virtual d’accés gratuït, pertany a una organització sense ànims de lucre (Wikimedia Fundation), pot ser editada per qualsevol usuari.

Everything is miscellaneous: blog de la novel·la homònima de David Weinberger.

Youtube: web per compartir vídeos que ara forma part de l’empresa Google Inc.

Digg: aplicació que mostra el contingut web que ens interessa en temps real en una mateixa pàgina.

– Posa un titular a aquest vídeo i fes un comentari o valoració personal

Internet infinit.

Aquest vídeo mostra com ha canviat el món de la informació i algunes possibilitats que ens ofereix internet a l’hora de cercar-la o publicar-la. Ens vol conscienciar de la infinitat d’eines que hi ha a la xarxa.

Anna Jaén.

Advertisements
Activitat de gestió de la informació

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s