ACTIVITAT GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ – 16 de Febrer del 2015

1. Posa un exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat i justifica la teva elecció

 Els refranys. Acostumen a tenir un origen antic, i no admeten variacions. Normalment són propis d’una zona determinada, sigui pobles o ciutats. Es transmeten de generació en generació.

 2. A  partir de l’Informe: “Sociedad de la Información España 2014” de Telefónica

http://www.fundaciontelefonica.com/2015/01/21/sie14-informe-sociedad-informacion-espana-pais-conectado-europa/

– Posa un titular al vídeo de l’informe, tria dues dades de les que apareixen i les comentes, donant la teva opinió.

Digitalització imparable; el nou present que ens envolta.

  •  Un 25% han reprès el contacte amb familiars i amics.

Un dels avantatges que suposa la digitalització. Personalment, crec que gràcies a internet i les xarxes socials pots recuperar el contacte amb familiars i amics, cosa que abans sense aquest important procés de digitalització era pràcticament impossible; en canvi ara amb un sol clic pots trobar a qui desitgis i posar-t’hi en contacte. D’aqui uns anys això ja no passarà, ja que tothom sabrà de les persones amb les quals ha mantingut contacte anteriorment, gràcies a les xarxes socials. Un exemple, el Facebook; tens agregada a la gent amb la qual en el present hi tens contacte, per tant d’aquí uns anys seguiràs sabent de la vida d’aquestes persones.

  •  Un 86,3% de les llars posseeix PC portàtil.

És una dada molt elevada, però també molt poc estranya, si tenim en compte que avui en dia es necessita internet per una bona part de coses en què es composa el dia a dia. Pel que fa la feina o l’escola, tant l’ordinador com internet és imprescindible; per la recerca i per l’elaboració de treballs o documents. És més elevada la xifra d’ordinadors portàtils que d’ordinadors de sobretaula, ja que penso que el portàtil és molt més manejable i pràctic, si necessites fer feina o recerca d’alguna cosa no obligatòriament ha de ser a casa.

 3. Analitza el vídeo Information/R/Evolution.

http://www.youtube.com/watch?v=-4CV05HyAbM

Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú. Exemple: Wikipedia és

.Google:  Empresa multinacional americana. S’especialitza amb serveis relacionats amb internet. El gener de 1996 van aconseguir un cercador més eficaç anomenat Google, capaç de mostrar els resultats de la recerca en un ordre jeràrquic condicionat pel nombre de visites. A part del cercador, disposa d’altres serveis.

Yahoo: Multinacional americana. Posseeix un portal d’internet, un directori web i una sèrie de serveis, incloent-hi el correu electrònic.

Diigo: Sistema de gestió de la informació personal basat amb el concepte “núvol”, que inclou notes, arxiu d’imatges i documents, i permet la creació de grups públics o privats per compartir enllaços.

Wikipedia: Enciclopèdia lliure i virtual. Més de 15 milions d’articles escrits col·laborativament per milers d’usuaris d’arreu del món, i la majoria d’articles poden ser editats per qualsevol usuari d’arreu del món que pugui accedir a la web.

 Everything is miscellaneous: blog de la novel·la homónima de David Weinberger.

Youtube:  Lloc web on els usuaris poden pujar i compartir vídeos.  Els videos poden ser visualitzats per tots els usuaris d’internet.

Digg: Lloc web en anglès on els usuaris registrats són qui envien notícies o històries (extretes de blogs o pàgines web).

– Posa un titular a aquest vídeo i fes un comentari o valoració personal

Infinites possibilitats dins la xarxa

 Aquest vídeo ens mostra les múltiples funcions que disposa un ordinador i especialment internet. Podem adonar-nos de l’àmplia dimensió que té la xarxa, i la gran part d’eines que hi ha. Des d’un sol dispositiu amb connexió a la xarxa disposem de nombrosos serveis i opcions (com podrien ser Google, Youtube o la Wikipedia).


Laura Peñas.

Advertisements
ACTIVITAT GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ – 16 de Febrer del 2015

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s