Exercici Gestio de la informació

1. Posa un exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat i justifica la teva elecció:
Una professora a una classe de parvulari que ensenya a pronunciar correctament les vocals.
Ara per ara ningú no pot ensenyar el so de les vocals oralment. Cal dir que en podem fer una representació gràfica tant amb les lletres de l’abecedari o amb la transcripció fonètica per saber-ne la pronunciació correcte; però mai ho sabrem amb l’exactitud com ho podem arribar a saber de generació en generació amb la llengua oral.

2. A partir de l’Informe: “Sociedad de la Información España 2014” de Telefónica
http://www.fundaciontelefonica.com/2015/01/21/sie14-informe-sociedad-informacion-espana-pais-conectado-europa/
– Posa un titular al vídeo de l’informe, tria dues dades de les que apareixen i les comentes, donant la teva opinió.
Adaptar-se o estancar-se
·El 76,2% de la població utilitza internet (4,6 p.p més que el 2013).
Durant aquests últims anys hem pogut veure com Internet a passat de no existir a ser imprescindible i una eina de supervivència per la majoria de la gent. Les persones de generacions avançades s’han hagut d’adaptar a un canvi molt brusc; han passat d’enviar cartes a escriure e-mails, de trucar-se pel telèfon fix a xatejar pel facebook. Nosaltres, com aquell qui diu, ja fa 18 anys que vam néixer amb un mòbil o un ordinador entre mans i no cal imaginar-se els nadons d’avui en dia.
Internet a passat a ser una de les fonts d’informació i de comunicació més importants del nostre planeta.
·L’únic que es manté com a estàndard en el format tradicional és el llibre amb un 62%.
Penso que la comoditat per llegir és essencial. Pot ser que sigui més ràpid descarregar-se llibres en format PDF per qualsevol e-book, ordinador, tablet… que anar fins a la llibreria i comprar-lo. Però, repeteixo, la comoditat en el moment de llegir és imprescindible. Llegir un llibre en format paper i no digital sota un llum i les ulleres de llegir posades supera, i de bon tros, llegir un llibre en format digital.

3. Analitza el vídeo Information/R/Evolution.

– Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú. Exemple: Wikipedia és …
Google: és una multinacional americana la qual ens dóna uns serveis mitjançant internet. S’utilitza com a buscador i ens subministra diferents enllaços sobre allò que busquem.
Yahoo!: és una multinacional americana la qual ens facilita un ventall de serveis com ara el fet de peguntes amb diferents respostes, el seu correu. També ens dóna informacions amb diferents enllaços especialitzats sobre allò que nosaltres busquem.
Diigo: és un sistema de gestió d’informació personal. Es podria definir com un núvol on hi ha informació, articles o arxius diferents dins un núvol per tal de poder ser compartit amb grups o persones tant privat com públicament.
Wikipedia: És una enciclopèdia lliure on tothom hi pot penjar la definició d’un concepte en diferents idiomes.
Everything is miscellaneous: blog de la novel·la de David Weinberger.
Youtube: és una pàgina web on els usuaris registrats poden compartir vídeos de qualsevol tema. Per visualitzar aquests vídeos no cal que en siguis un usuari.
Digg: és una pàgina d’Internet que t’ofereix articles, vídeos i contingut original. Hi ha un sèrie d’usuaris registrats els quals envien diferents històries i notícies. Amb els vots dels diferents usuaris o segons l’èxit, es tria quin pot arribar a sortit a la portada.
– Posa un titular a aquest vídeo i fes un comentari o valoració personal
Una dimensió que mai s’acabarà
Aquest vídeo ens ensenya i demostra la clara evolució, no només d’Internet en sí, sinó del món de la informació. Dic del món de la informació perquè ens ensenya que, des d’un sol dispositiu, podem accedir a mil i un servidors diferents per tal de copsar diferents opinions o dades d’un mateix tema. El seu objectiu és fer-nos adonar de la dimensió que té la xarxa.

Eulàlia Maspons.

Advertisements
Exercici Gestio de la informació

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s