EXERCICI GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ– 23 DE FEBRER

ANÀLISI DE LA UTILITZACIÓ DE DOCUMENTACIÓ EN COMUNICACIÓ.

 01-El Periódico. Record y con la derecha.

-Qualitat: Es complementa amb paraules literals de Messi. La noticia és una mica subjectiva però totalment verificable i creïble ja que s’ha pogut demostrar al llarg de totes les jornades de futbol al llarg dels últims anys. 

02- Tienda de la Hemeroteca de La Vanguardia

-Qualitat: La web ens dóna una gran informació totalment creïble i ens ho verifica amb notícies que són reals, que es poden comprovar al llarg de tota la història. Es complementa, a més amb enllaços, publicitat i diferents imatges.

-Creativitat: Hi ha una gran quantitat de documentació verídica ja que podem veure diferents notícies de fa anys.

-Rendibilitat: La web online està rendibilitzada ja que no hi ha tanta despesa de paper.

03- Coca-cola Light. ¿Harás caso a todo lo que se dice?

-Credibilitat: Coca-Cola és un producte el qual té certs prejudicis. El protagonista ens diu que tots els consells saludables que ens donen potser al cap i a la fi si els seguim tots al peu de la lletra ens poden ser perjudicials per la salut.

-Complementarietat: es complementa amb aquests consells saludables per després persuadir-nos que la coca-cola light pot ser el break per descansa i desconnectar.

04-Cadena SER. Concha Velasco, toda una vida de cine

En aquest cas, descriu alguns talls sonors que creus que són de documentació

-Qualitat: hi ha qualitat ja que la verificació de la biografia i dels fets transcendents de Concha Velasco es poden comprovar seguint la seva vida, Es complementen amb els talls sonors i són totalment creïbles.

-Creativitat: Amb els talls de veu complementaris a tota la informació de la biografia de Concha Velasco ens fa veure una certa creativitat per part de la cadena.

 05- Gran Hotel

-Qualitat: Parlem de qualitat ja que ens demostren que s’han documentat. Es complementen amb els vestits, amb la parla…

Creativitat: Han previst quina serà l’audiència posant-ho a una hora concreta. Alhora també veiem que s’han informat i han volgut que la gent es senti com si visqués en aquella època amb els complements de l’època (funció preparatòria).

06- Telecinco. Boda de Chelsea Clinton. En aquest exemple, descriu també les imatges que creus que són de documentació (d’arxiu) que apareixen al llarg del vídeo.

-Creativitat: Expliquen coses que sabem que són reals, com ara la vida de la família (reportatge). Tot això ho utilitzen de base per després transmeten el casament i la vida de Clinton.

-Complementarietat: La informació està complementada d’imatges.

-Credibilitat: Hi ha fotografies que ens donen peu a creure’ns-ho i també hi ha diferents entrevistes de poca durada però fiables.

07- USA Today. Interactive Pope Benedict XVI.

-Creativitat: Ens donen una gran quantitat d’informació i alhora ens ho diuen i demostren com si fos un producte comunicatiu.

-Qualitat: em transmet qualitat ja que és creïble tot allò que diu i verificable ja que podem comprovar si és cert o no el que ens estan dient. Es preparen i preveuen la gent que ho escoltarà/veurà que tindrà per comunicar-ho d’una manera o una altra.

-Rendibilitat: Utilitzen repetidament la informació que ja tenien anteriorment.

08- Campofrio. El currículum de todos.

-Complementarietat: Dónen una informació però és evident que el que estan fent amb aquesta informació d’un producte en concret és anunciar-lo. Per tant, l’anunci està completat amb informació, imatges i demostracions. (També verificació).

-Creativitat: Hi destaca la funció previsora (per qui serà aquest anunci, a qui volem que li cridi l’atenció?) i També la funció preparatòria (s’han d’informar de les qualitats del que anuncien per tal de fer un anunci de qualitat).

09- El Periodico. El precio del Tomate.

10- Mad Men.

Qualitat: Ens dona a veure una certa versemblança i alhora és creïble ja que ens fa demostracions de certes coses. Aquestes dues característiques ens permeten definir-la com una sèrie amb qualitat.

Creativitat: Les dues funcions tant previsores com preparatòria es veuen clarament a la sèrie. Primerament, amb els vestits (s’han hagut de documentar per fer aquests vestits de l’època). En segon lloc, han hagut de ser previsors fent un estudi de l’audiència que aquesta pot arribar a tenir.

11- La sexta. El Objetivo.

-VerificacióEns donen molta informació de Cristobal Montoro i dels seus actes i finalment, ens diuen que tot és fals. Complementen la informació amb imatges i talls de veu. Per tant podem dir que hi ha qualitat.

Eulàlia Maspons

Advertisements
EXERCICI GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ– 23 DE FEBRER

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s