Problemes d’informació

CAS 1:

Enunciat:

Un xef d’un restaurant vol preparar una sopa perquè s’apropa l’hivern i creu que als clients els vindrà de gust un plat com aquest. No sap de què la vol fer i vol cercar diferents receptes per comparar-les i després donar-hi el seu toc personal.

Identificació dels factors condicionants:

Fa 15 anys que exerceix de cuiner però gairebé tota la vida cuinant, la cuina és la seva passió. Domina el català, castellà, francès, anglès i entén l’italià. L’ideal seria començar a oferir la sopa la setmana següent i que aquesta estigui al nivell del prestigiós restaurant. Busca receptes en format text perquè gràcies al seu coneixement no li cal veure el procés i perquè llavors podrà fer comparacions més facilment. El suport de la informació és tant paper com pàgina web.

Identificació de les necessitats d’informació:

La informació és de l’àmbit i del gènere de la cuina professional. El context geogràfic és internacional. El context temporal és indiferent.

El xef busca primer a llibres especialitzats en la cuina de sopes, llavors accedeix al buscador Google on cerca “receptes professionals de sopa” (i tradueix la frase tant al castellà, com a l’anglès o francès), llavors per finalitzar la cerca també hi busca per curiositat “ranking las mejores sopas”.

CAS 2:

Enunciat:

Un estudiant que s’acaba d’independitzar vol deixar de consumir sopa precuinada i preparar la seva pròpia perquè vol cuidar-se més i perquè, en principi, serà més bona. La consumirà ell mateix.

Identificació dels factors condicionants:

Abans de marxar de casa la mare li va ensenyar a cuinar els plats més senzills que a poc a poc domina més. Domina el català, el castellà i entén una mica l’anglès. Té la tarda lliure i vol aprofitar per buscar la recepta idònia i provar-la (consumirà la sopa el mateix dia). Busca receptes en format vídeo per entendre el procés que ha de seguir sense equivocar-se, ho cerca a internet.

Identificació de les necessitats d’informació:

La informació és de l’àmbit i del gènere de la cuina per a principiants. El context geogràfic és nacional (Espanya). El context temporal és indiferent.

El noi centra la seva cerca a la xarxa Youtube, hi introdueix els conceptes “cómo hacer una sopa”, “quiero hacer una sopa y no sé”, “haz tu primera sopa”, “receta sopa”, “recepta sopa”.

Laura Peñas, Eulàlia Maspons, Anna Jaén.

Advertisements
Problemes d’informació

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s